Kooiker Onderwijs gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacy- en cookieverklaring.
3Dprinters | Kooiker Onderwijs
3D printers

Door nieuwe ontwikkelingen in de ICT-markt hebben wij als Kooiker Onderwijs besloten om het product 3D-printing in ons assortiment op te nemen.

Productomschrijving:

Wij leveren de volgende basis-ingrediënten:

  • Hardware:

- Computers
- Scanapparatuur
- 3D-printer


  • Materialen/grondstoffen

- Cartridges


  • Software:

- Ontwerpsoftware
- Scansoftware
- Printsoftware

  • Dienstverlening:

- Advisering
- Levering, onderhoud en service
- Printen

Afhankelijk van het programma van eisen kunnen er zeer eenvoudige- tot zeer geavanceerde 3D-printers geleverd worden. Het zal duidelijk zijn dat aan een 3D-printer voor een lesprogramma van leerlingen in de onderbouw van het basisonderwijs andere eisen gesteld worden dan aan studenten die aan het vervolgonderwijs deelnemen.

Toepassingsgebieden:

In het onderwijs wordt sinds kort sporadisch gebruik gemaakt van 3D-printing. De praktijk leert dat 3D-printing wordt ingezet met als doel om ondersteuning te verlenen bij technisch georiënteerde vakken. Deze ondersteuning, hoe verschillend, kan zowel in het basis-als vervolgonderwijs verleend worden. Ook kan er een technische uitdaging voor de leerlingen uitgaan door de 3D-printer zelf te gaan bouwen en te onderhouden. Dit houdt in dat niet een kant-en-klare 3D-printer wordt aangeschaft, maar een bouwpakket die leerlingen zelf in elkaar zetten. Dit is op zich een zeer leerzaam traject, waarbij tegelijk kan worden waargenomen welke leerlingen wel of geen interesse c.q. aanleg hebben voor technische vakken. Hierbij kan men denken aan rekenen, tekenen, bouwen en monteren.

Procesbeschrijving:

1. advies inwinnen over 3D-printers;
2. aanschaf van een 3D-printer;
3. opleiding volgen van gebruik 3D-printer;
4. aanschaf van een zelfbouwpakket of een kant-en-klare 3D-printer;
5. ontwerpen of gebruik maken van een standaard model m.b.t. het te printen object;
6. scannen van een bestaand object;
7. convergeren van het ontwerp-c.q. scanprogramma naar het printprogramma;
8. de printer voorzien van het gekozen soort materialen/grondstoffen;
9. printen;
10. het geprinte object beoordelen.

Conclusie:

Samenvattend kan, hoewel 3D-printing nog een relatief jong gebruiksmiddel is, veel voordelen opleveren voor o.a. de sector onderwijs.

Nieuwsbrief

Kooiker Onderwijs | Spoelerstraat 48 | 7461 TW Rijssen | Nederland | Telefoon: +31 (0)548 540755 | E-mail: info@kooikeronderwijs.nl

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag vanaf 08:00 uur t/m 17:00 uur

Algemene voorwaarden | Privacy- en cookieverklaring | Kooiker Automatisering © 1998 -